Podstrona: Laboratorium VR G2A na Politechnice Rzeszowskiej już otwarte / POLITECHNIKA RZESZOWSKA im. Ignacego Łukasiewicza

Laboratorium VR G2A na Politechnice Rzeszowskiej już otwarte

2017-11-17
Laboratorium VR G2A na Politechnice Rzeszowskiej  już otwarte

Na Politechnice Rzeszowskiej otwarto Laboratorium Virtual Reality G2A. To efekt podpisanej 20 stycznia 2017 r. umowy pomiędzy Politechniką Rzeszowską a firmą G2A.com.

 W laboratorium realizowane będą projekty z zastosowaniem wirtualnej rzeczywistości.

- G2A.com LAB w zakresie wirtualnej rzeczywistości jest dostępne nie tylko dla studentów informatyki. Wirtualna rzeczywistość to także pole do działania dla studentów energetyki, ale i innych kierunków – mówi dr inż. Dominik Strzałka prodziekan ds. rozwoju i kontaktów z gospodarką Wydziału Elektrotechniki i Informatyki PRz.

Zebrani na otwarciu pracowni mogli zapoznać się z projektami obecnie tworzonymi w firmie G2A.com. Mogli też przetestować najnowszy projekt medyczny współtworzony z innymi firmami oraz dowiedzieć się jak działa zespół G2A.com, do którego trwa rekrutacja.

- Cieszę się, że udało się wspólnie otworzyć pracownię. To miejsce dla studentów, kół naukowych, dyplomantów, gdzie będą mogli rozwijać swoją pasję. Niech to będzie miejsce inspiracyjne, w którym na najlepszym sprzęcie opracowywane będą projekty najnowszych technologii - Marcin Kryszpin z G2A.com.

Pracownia  została otwarta w ramach targów „Od talentu do innowacji” zorganizowanych  na Wydziale Elektrotechniki i Informatyki Politechniki Rzeszowskiej. To już drugie laboratorium otwierane na WEiI.

Politechnika Rzeszowska współpracuje ze wszystkimi, którzy chcą coś wnieść do procesu kształcenia i nauki, który realizujemy w naszej uczelni – mówił na otwarciu prorektor ds. kształcenia Politechniki Rzeszowskiej dr hab. inż. Grzegorz Masłowski, prof. PRz .

Wyposażenie laboratorium stanowią systemy komputerowe o dużej wydajności obliczeniowej wraz z niezbędnymi kartami graficznymi NVIDIA. W laboratorium znajduje się nowoczesny sprzęt umożliwiający kreowanie świata rzeczywistości wirtualnej (m.in. okulary 3D, hełmy) oraz stanowiska pracy umożliwiające realizację projektów w zespołach.

 

Powrót do listy aktualności

Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.

Akceptuję