Podstrona: Politechnika Rzeszowska głównym partnerem 9. edycji Interaktywnego Pikniku Wiedzy / POLITECHNIKA RZESZOWSKA im. Ignacego Łukasiewicza

2017-11-10
kategoria: Nauka, Wydarzenia

Politechnika Rzeszowska została głównym partnerem merytorycznym Dnia Odkrywców – 9. Interaktywnego Pikniku Wiedzy, który odbędzie się 2 czerwca 2018 r. w Rzeszowie.

Dzień Odkrywców jest cykliczną imprezą, która popularyzuje naukę i technikę w formie rodzinnego pikniku. Odbywa się w centrum Rzeszowa – w okolicach Zamku i Polskiego Radia Rzeszów. Umowę o współpracy przy organizacji imprezy podpisał rektor Politechniki Rzeszowskiej prof. Tadeusz Markowski oraz przedstawiciele firmy POLIMEDIA i Stowarzyszenia ArsScientia.

- Dzień Odkrywców - Interaktywny Piknik Wiedzy - to impreza, która na stałe wpisała się w wizerunek naszego miasta
i jest marką rozpoznawalną w całej Polsce
- zaznacza Marlena Proszak, dyrektor firmy POLIMEDIA, która organizuje imprezę.

Piknik jest adresowany do dzieci i młodzieży. Jego celem jest popularyzacja wiedzy naukowej i technicznej w przystępny i atrakcyjny sposób oraz promocja regionu jako miejsca przyjaznego rozwojowi nauki, innowacji oraz nowoczesnego modelu edukacji. W czasie imprezy zaprezentują się animatorzy nauki z całej Polski. Przewidziane są ciekawostki i pokazy naukowe z astronomii, robotyki, interaktywne eksperymenty z fizyki, chemii, matematyki, a także prezentacje historyczne, geologia i paleontologia.

Organizatorzy przewidują, że w kolejnej edycji Dnia Odkrywców weźmie udział 200 członków kół naukowych działających przy uczelniach wyższych, stowarzyszeń, grup rekonstrukcyjnych oraz pasjonatów nauki i techniki. Spodziewają się także 8-10 tys. zwiedzających.

Powrót do listy aktualności