Politechnika Rzeszowska instytucją koordynującą projekt EDURES

03-12-2020 , red.  Roman Wdowik, Anna Worosz
Politechnika Rzeszowska instytucją koordynującą projekt EDURES

Projekt „EDURES – Technology education in the digital era supported by the significant use of research results” realizowany jest w ramach tzw. partnerstw strategicznych szkolnictwa wyższego w programie Erasmus+. Projekt jest odpowiedzią na konieczność kształcenia opartego na prowadzonych badaniach naukowych. Umożliwia międzynarodową oraz interdyscyplinarną współpracę akademicką.

W celu wypracowania wyników umożliwiających poprawę efektywności kształcenia prowadzonego w erze cyfrowej w ramach projektu funkcjonuje międzynarodowe partnerstwo strategiczne trzech wyższych uczelni i jednej firmy (centrum kształcenia praktycznego). Projekt ma na celu wypracowanie rezultatów pozwalających m.in. poznać najlepsze praktyki partnerów projektu w zakresie wdrażania własnych wyników badań w kształceniu, skrócić czas dostępu do najważniejszych osiągnięć badawczych, zwiększyć dostępność do wyników badań oraz uatrakcyjnić opracowywanie materiałów dydaktycznych z wykorzystaniem najnowszych badań naukowych.

Projekt dotyczy zastosowania wyników badań realizowanych w zakresie technologii, tj. nauki o wytwarzaniu obiektów technicznych. Modelowe rozwiązania będą wypracowywane dla inżynierii mechanicznej oraz dodatkowo dla inżynierii lądowej, z uwzględnieniem specyfiki wskazanych dyscyplin oraz kierunków studiów prowadzonych na uczelniach. Zastosowanie wyników projektu może być jednak rozszerzone na inne dyscypliny naukowe i powiązane z nimi kierunki studiów. Projekt EDURES umożliwi również podniesienie kompetencji nauczycieli akademickich w zakresie publikowania (m.in. na platformach e-learningowych) i opracowywania treści dydaktycznych obejmujących wyniki badań, a także kompetencji studentów, którzy będą uczestniczyć w wybranych działaniach.

Beneficjentami wypracowanych rezultatów projektu będą głównie studenci studiów magisterskich oraz doktoranci (potencjalnie najbardziej zainteresowani procesami badawczymi), a także pracownicy uczelni zaangażowani w proces nauczania na tych poziomach kształcenia.

W ramach projektu wykonawcy realizują m.in. następujące zadania: opracowanie przewodnika dla nauczycieli dotyczącego stosowania najlepszych praktyk w działalności dydaktycznej na wyższych uczelniach oraz metodyki korzystania z wyników badań naukowych w działalności dydaktycznej, opracowanie metodyki i narzędzi w zakresie tzw. platform cyfrowych, opracowanie pilotażowych wykładów z zastosowaniem opracowanej metodyki EDURES, wdrożenie treści na platformach cyfrowych, opracowanie raportu końcowego dotyczącego wprowadzania zmian oraz trwałości wyników projektu.

Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza pełni rolę instytucji koordynującej. Partnerami projektu są: Hochschule Furtwangen University (Niemcy), National Technical University of Athens (Grecja), Centoform srl (Włochy).

Zespół projektowy z Politechniki Rzeszowskiej realizuje zadania w porozumieniu z partnerami zagranicznymi w ramach współpracy międzywydziałowej oraz interdyscyplinarnej, współpracując z pracownikami administracji naszej uczelni.

Powrót do listy aktualności

Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.

Akceptuję