Podstrona: Warsztaty w ramach realizacji projektu „Kształcenie dualne w kontekście wyzwań Przemysłu 4.0” / POLITECHNIKA RZESZOWSKA im. Ignacego Łukasiewicza

Warsztaty w ramach realizacji projektu „Kształcenie dualne w kontekście wyzwań Przemysłu 4.0”

2021-06-24 , red.  Magdalena Muszyńska, Andrzej Burghardt
kategoria: Wydarzenia
od lewej: R. Stożek, dr inż. D. Szybicki, prof. PRz A. Burghardt, K. Kazimierczuk, A. Marek, fot K. Kud.

Warsztaty dotyczyły prezentacji części zadań zrealizowanych w ramach projektu „Kształcenie dualne w kontekście wyzwań Przemysłu 4.0” przez zespół pracowników Politechniki Rzeszowskiej im. Igacego Łukasiewicza w składzie: dr hab. inż. Andrzej Burghardt, prof. PRz, dr inż. Dariusz Szybicki, dr hab. inż. Krzysztof Kurc, prof. PRz, dr hab. inż. Piotr Gierlak, prof. PRz, dr inż. Magdalena Muszyńska, mgr inż. Paulina Pietruś. W wydarzeniu uczestniczyli również przedstawiciele lidera projektu Wszechnicy Uniwersytetu Jagiellońskiego Sp. z o.o. oraz partnerów - International Development Norway i Pratt & Whitney Rzeszów SA.

Projekt „Kształcenie dualne w kontekście wyzwań Przemysłu 4.0” jest realizowany w ramach Funduszy Norweskich, Mechanizm Finansowy EOG , Komponent III. PROGRAM EDUKACJA. Partnerstwa instytucjonalne na rzecz poprawy jakości i dopasowania kształcenia i szkolenia zawodowego (VET) oraz kształcenia ustawicznego. Zakłada promocję sektora kształcenia praktycznego (VET) przez opracowanie i upowszechnianie oferty edukacyjnej dotyczącej wyzwań wynikających ze zmian technologicznych Przemysłu 4.0.

Założono, że w ramach projektu opracowane zostaną trzy produkty: kursy wykorzystujące Virtual Reality, program rozwoju kompetencji Przemysłu 4.0 oraz gra szkoleniowa rozwijająca umiejętności związane z myśleniem. Podejście produktowe ukierunkuje działania projektu na opracowanie jakościowych rezultatów, których przygotowaniem będzie zarządzał ekspert z organizacji odpowiedzialnej za końcowy efekt prac. Produkty zostaną włączone do oferty partnerów i będą dostępne jako otwarte zasoby edukacyjne (OZE), co zwiększy oddziaływanie projektu.

Zespół pracowników z Katedry Mechaniki Stosowanej i Robotyki na Wydziale Budowy Maszyn i Lotnictwa opracował w ramach zadania programy w postaci interaktywnego kursu obsługi, utrzymania ruchu i serwisowania stacji zrobotyzowanych zrealizowanych z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości. Uczestnicy warsztatów mieli możliwość przetestowania tego produktu w ramach wielu dedykowanych kursów specjalistycznych, których tematyka mieści się w całości w dyscyplinie inżynieria mechaniczna. Otrzymany produkt stanowi oryginalne, autorskie narzędzie o bardzo dużym potencjale wdrożeniowym i będzie zastosowany w licznych pracach zleconych o charakterze szkoleniowym. Dzięki zaangażowaniu w to wydarzenie pracowników Katedry Awioniki i Sterowania dr. hab. inż. Pawła Rzucidły, prof. PRz, mgr. inż. Adama Treli, mgr. inż. Andrzeja Początka oraz pracownika Katedry Pojazdów Samochodowych i Inżynierii Transportu dr. inż. Krzysztofa Lwa zaprezentowano również możliwości szkoleniowe symulatora lotu oraz symulatora jazdy - kabiny samochodu ciężarowego SCANIA.

Realizacja projektów w ramach Funduszy Norweskich ukierunkowanych na integrację przemysłu i uczelni w ujęciu międzynarodowym znacząco podnosi jakość i atrakcyjność kształcenia, umacnia współpracę oraz wpływa na rozwój i poszerzanie horyzontów zarówno kadry naukowo-badawczej, jak i partnerów przemysłowych.

Powrót do listy aktualności

Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.

Akceptuję